GLAMOURMOES OP MALLORCA 3: Far de Formentor en Alcúdia

17 juni 2019 | Geplaatst in Lifestyle, Travel

De afgelopen dagen hebben jullie al kunnen genieten van heel veel zomerse foto’s. Zo gingen we naar Cala d’Or, Palma de Mallorca en Port de Sóller. Vandaag neem ik jullie voor de laatste keer mee naar het prachtige Mallorca. Het gaat om dag 4 en dag 5 waarbij we onder andere een flinke rit door de bergen maken om bij Far de Formentor te komen. Verder vertoeven we nog een middag bij het zwembad en gaan we nog midgetgolfen op de laatste ochtend. Kijk je mee naar GLAMOURMOES OP MALLORCA 3?
GLAMOURMOES OP MALLORCA 3

GLAMOURMOES OP MALLORCA 3: Far de Formentor en Alcúdia

Op de laatste volle dag die we op Mallorca doorbrengen gaan we met de auto richting het noordelijkste puntje van het eiland. De gids van Baja Bikes gaf aan dat je daar sowieso moest zijn geweest als je het eiland bezocht. We ontbijten op tijd en stappen daarna in de auto voor de rit van anderhalf uur die ons naar Far de Formentor moet brengen. Het is een route van bijna 100 kilometer dwars door de binnenlanden van Mallorca heen en vervolgens ga je omhoog door de bergen. We hebben de meest mooie uitzichten op de zee en bergen, maar moeten ook goed op het verkeer letten. De route naar boven leidt ons eerst nog langs een prachtig uitzichtpunt: Mirador Es Colomer. Op verschillende plekken op de rotsen kun je uitkijken over het water en de bergen. Daarnaast ligt er ook hier voor de kust een rots in het water, die me een beetje deed denken aan Es Védra op Ibiza.

Far de Formentor

Na er een tijdje rond te hebben gelopen en gekeken en een plaspauze te hebben ingelast rijden we verder richting Far de Formentor. De route wordt alsmaar spannender met smallere wegen en haarspeld bochten. Uiteindelijk komen we bij de vuurtoren uit, maar moeten we nog een parkeerplaats zien te vinden. Dit is lastig gezien er al auto’s langs de weg staan en mensen via dezelfde weg het punt weer moeten verlaten. Na een tijdje kunnen we onze auto parkeren en genieten van het blauwe water, het fantastische uitzicht en maken we wat foto’s. Als we zijn uitgekeken starten we aan onze terugweg en stoppen bij het plaatsje Alcúdia.

GLAMOURMOES OP MALLORCA 3: Alúdia

Het historische centrum is omringt door een stadsmuur en heeft gezellige smalle straatjes met winkeltjes en terrasjes. We kijken hier wat rond en ontdekken nog een leuke kledingwinkel. We besluiten onze dag af te sluiten in El Arenal waar we een bezoekje brengen aan de Ale-Hop en Italiaans eten bij een restaurantje op de boulevard. Na het eten nemen we nog een cocktail en gaan terug naar het hotel.
Far de Formentor Mallorca

Foto’s onderweg

Mirador Es Colomer

Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer Mirador Es Colomer

Far de Formentor

GLAMOURMOES OP MALLORCA 3 Far de Formentor Far de Formentor Far de Formentor Far de Formentor Far de Formentor Far de Formentor Far de Formentor Far de Formentor Far de Formentor

Alcúdia

Alcudia Alcudia Alcudia Alcudia Alcudia Alcudia Alcudia Alcudia Alcudia Alcudia Alcudia

Zwembad en El Arenal

Best Delta Hotel Mallorca El Arenal El Arenal El Arenal El Arenal El Arenal El Arenal El Arenal

Laatste ochtend

We hadden onze laatste dag iets anders voorgesteld dan nu is gebeurd. Ons vliegtuig zou om 15:45 uur vertrekken, dus we dachten dat we nog wel een strandje of iets konden gaan bezoeken de laatste dag. Helaas bleek onze transfer via Vakantiediscounter al om 12 uur vanaf ons hotel te vertrekken. Dit was een behoorlijke teleurstelling, omdat we daardoor eigenlijk niets meer konden ondernemen. Om 9 uur moest onze auto ingeleverd worden en om 10 uur moesten we uitchecken bij het hotel. Uiteindelijk hebben we gemidgetgolfd bij het hotel en het laatste uurtje bij het zwembad gespendeerd.
Best Delta Hotel Mallorca Best Delta Hotel Mallorca Best Delta Hotel Mallorca Best Delta Hotel Mallorca GLAMOURMOES OP MALLORCA 3 GLAMOURMOES OP MALLORCA 3 GLAMOURMOES OP MALLORCA 3 GLAMOURMOES OP MALLORCA 3 GLAMOURMOES OP MALLORCA 3

Dit was onze vakantie naar Mallorca! We hebben vijf dagen ontzettend genoten, heel mooi weer gehad en veel gezien. Het was geen probleem geweest om nog een paar dagen langer te blijven, want Mallorca is ongeveer 3 keer zo groot als Ibiza. Ik wil dan ook zeker nog wel een keer terug om nog meer van het eiland te bekijken. Mallorca heeft een deel van mijn hart gestolen met haar zon, Spaanse landschappen, bergen en stranden.

Dit was het laatste deel: GLAMOURMOES OP MALLORCA 3. Hopelijk hebben jullie ook genoten van de foto’s en kan ik snel weer een nieuw ‘travel’ artikel schrijven over een nieuwe bestemming. Wellicht kan ik de foto’s van Valencia nog met jullie delen.

Wanneer ben jij voor het laatst op vakantie geweest?