GLAMOURMOES OP MALLORCA 1: Aankomst, hardlopen en huurauto

13 juni 2019 | Geplaatst in Lifestyle, Travel

Ik ben nog steeds een beetje in de vakantiestemming en moest echt wennen aan de temperaturen hier in Nederland de afgelopen dagen. Maar inmiddels zijn we alweer een aantal dagen in Nederland en wil ik graag de foto’s delen die ik tijdens mijn vakantie naar Mallorca heb gemaakt. Omdat het er best wel wat zijn, heb ik besloten de foto’s op de splitsen in twee of drie delen. Dit heb ik ook met mijn citytrip Rome gedaan en dat werkte best goed. Daarom vandaag GLAMOURMOES OP MALLORCA 1: Aankomst, hardlopen en huurauto.GLAMOURMOES OP MALLORCA

Het was voor mij de eerste keer dat ik naar Mallorca ging, voor mijn zus de tweede keer. Zij heeft namelijk ruim 3 maanden stage gelopen in Cala d’Or en wilde daarom wel graag een keer terug. Vorige week woensdag was het dan eindelijk zo ver, na maanden er naar toe te hebben geleefd, vertrokken we om 3:30 uur ’s ochtends richting Eindhoven. We hadden een parkeerplaats gereserveerd bij Schipperstop (in Veldhoven), waar we om 4:30 uur met een transfer naar Eindhoven Airport gebracht zouden worden. Bij aankomst bleek er niemand aanwezig te zijn en waren er meerdere mensen al aan het bellen. Na bijna drie kwartier stressen kwamen er twee chauffeurs aan die ons naar het vliegveld brachten. Er bleken twee mensen zich te hebben verslapen, waardoor er niemand aanwezig was. Gelukkig waren we op tijd en konden we door de douane en wachten tot we zouden gaan boarden. Door mist op Mallorca vertrekken we later dan gepland, maar we vliegen vroeg, dus zijn daardoor alsnog lekker op tijd op Mallorca. Vanaf de luchthaven hebben we een transfer naar het Best Delta Hotel in Puig de Ros (7 km vanaf El Arenal).
GLAMOURMOES OP MALLORCA

Dag 1: Aankomst, hotel en zwembad

Doordat we een vroege aankomst hebben zijn we om 11 uur al ingecheckt op onze hotelkamer, die gelukkig al klaar was. Vervolgens hebben we een wandeling gemaakt naar de Mercadona waar we o.a. een fles water, zonnebrand en aftersun kopen. We hebben namelijk wel zonnebrand meegenomen in onze handbagage, maar dat is niet genoeg voor alle dagen. Na de supermarkt gaan we terug naar het hotel en kleden we ons om om aan het zwembad te gaan liggen. Het waait nog een klein beetje, maar de zon schijnt en het is heerlijk. Als we er genoeg van hebben trekken we onze kleding weer aan en besluiten om de buurt te gaan verkennen.

Het hotel ligt in het rustige plaatsje Puig de Ros op ongeveer 7 kilometer van El Arenal. We lopen richting de zee en komen na een slingerpaadje aan bij een prachtig uitzicht. We maken wat foto’s en gaan dan terug naar het hotel om wat te gaan eten. Ons ritme is helemaal verstoord, doordat we al zo vroeg op waren. Het wordt een pizza’tje bij Es Pou Salat en gaan daarna nog even een supermarkt in die ook gelijk een Aliexpress in real life is. Daarna lopen we terug naar het hotel en kijken nog een aflevering Love Island, voordat we gaan slapen.
GLAMOURMOES OP MALLORCA GLAMOURMOES OP MALLORCA GLAMOURMOES OP MALLORCA GLAMOURMOES OP MALLORCA GLAMOURMOES OP MALLORCA GLAMOURMOES OP MALLORCA GLAMOURMOES OP MALLORCA GLAMOURMOES OP MALLORCA GLAMOURMOES OP MALLORCA GLAMOURMOES OP MALLORCA

Dag 2: Hardlopen, Cala d’Or, Porto Colom, Porto Cristo en Cala Millor

Het is vandaag onze eerste volledige dag op Mallorca en die beginnen we goed door een rondje te gaan hardlopen om 8 uur. Dit was voor mij de eerste keer dat ik echt in het buitenland ben gaan hardlopen, op één keer in Duitsland na. We hebben een rondje van 4,6 km gelopen en kwamen ergens halverwege ook nog een prachtig uitzicht tegen, waar we natuurlijk even een fotootje moesten maken. Na het hardlopen nemen we een douche en gaan we het ontbijt testen en dat is goedgekeurd. Vervolgens gaan we onze huurauto ophalen om onze tour over Mallorca te starten. Het is een fancy witte Fiat Panda en die hebben we voor 3 dagen in het bezit.

We besluiten vandaag de oostkant van Mallorca te verkennen en rijden als eerste naar Cala d’Or, waar mijn zus 14 jaar geleden stage liep. Daarna rijden we naar Porto Colom voor een korte stop en een fantastisch uitzicht. Bij Porto Cristo genieten we van een heerlijke salade en smoothie en als laatste pakken we Cala Millor nog mee. Dit zou een van de mooiste stranden van Mallorca moeten zijn, maar dat vonden wij absoluut niet, bovendien stikte het er van de Duitsers. We rijden na het bezoek aan Cala Millor terug naar het hotel met een tussenstop in El Arenal waar we wat eten, een cocktail drinken en de wedstrijd Nederland – Engeland kijken. Al met al een geslaagde dag.
huurauto Mallorca

Hardlopen

Hardlopen op Mallorca Hardlopen op Mallorca Hardlopen op Mallorca Hardlopen op Mallorca

Cala d’Or

Cala d'Or Mallorca Cala d'Or Mallorca Cala d'Or Mallorca Cala d'Or Mallorca Cala d'Or Mallorca Cala d'Or Mallorca Cala d'Or Mallorca Cala d'Or Mallorca Cala d'Or Mallorca

Porto Colom

Porto Colom Porto Colom Porto Colom Porto Colom Porto Colom

Porto Cristo

Cala Millor

Cala Millor v Cala Millor Cala Millor

El Arenal

El Arenal El Arenal El Arenal

Dit waren de foto’s van de eerste twee dagen op Mallorca, dus bereid je voor op nog meer! We zijn nog naar Palma de Mallorca geweest, maar ook in Valldemossa en bij Cap de Formentor.

Ben jij al eens op Mallorca geweest?