GLAMOURMOES in Rome 2: Vaticaan, Trevi en Pantheon

9 oktober 2016 | Geplaatst in Lifestyle, Travel

Het is nogal rustig op mijn blog, maar dat komt omdat ik ontzettend druk ben met werken, in de file staan en sporten. Vandaar dat er nu niet op regelmatige basis een nieuw artikel online staat. Afgelopen maandag kwam het eerste artikel van Rome online en vandaag is het tijd voor GLAMOURMOES in Rome 2. Dit keer gaan we op bezoek in het Vaticaan, de Sint Pieter en meer. Kijk je mee?
GLAMOURMOES in Rome 2

GLAMOURMOES in Rome 2: Vaticaan, Trevi en Pantheon

Voor de tweede dag had ik het Vaticaan Museum geboekt, dus we besloten die dag om naast het Vaticaan museum ook de Sint Pieter en andere kerken te bezoeken. Voor het museum raad ik je echt aan om van te voren kaartjes te boeken, want het is er inderdaad wel druk als je in de rij moet staan. Laat je niet afleiden door alle irritante gidsen die rondom het Vaticaan en de Sint Pieter staan opgesteld. Ze proberen je upgrades van tickets aan te smeren, waar je grof geld voor moet betalen.

Vaticaan en Sint Pieter

Dus zoals gezegd gingen we eerst richting Vaticaanstad om het museum te bezoeken. Vaticaanstad mag dan de kleinste onafhankelijke staat zijn op de wereld, ze hebben een van de grootste musea ter wereld. De vorige keer dat ik in Rome was, ben ik niet in het museum geweest en ook niet in de Sint Pieter. Dit keer wilde ik dat wel graag, want iedereen hoor je er altijd over. Ik kan je vertellen dat ik in het museum vrij snel klaar was, veel te druk, geen route waarbij je alles kunt zien en de Sixtijnse kapel vond ik ook nogal tegenvallen. Daarnaast werden we er als schapen door heen gedreven en kon je niet rustig kijken.

De Sint Pieter is groots, druk en heel anders dan de Sagrada Familia in Barcelona. De basiliek en het plein zijn natuurlijk enorm en de inrichting is niet helemaal mijn smaak. Ik vond het mooi om eens te zien, maar ik zou er de volgende keer niet nog eens naar binnen gaan.
img_4306-copy Vaticaan Museum Vaticaan Museum Vaticaan Museum Vaticaan Museum Vaticaan Museum Sint Pieter Sint Pieter Sint Pieter Sint Pieter Sint Pieter Sint Pieter Sint Pieter Sint Pieter Sint Pieter Sint Pieter Sint Pieter

Trevi Fontein en Pantheon

Na het bezoeken van het Vaticaan zijn we richting Castel San Angelo gelopen om een foto te maken van de Engelenbrug over de Tiber. Vervolgens hebben we de bus gepakt richting het centrum om een aantal andere kerken te bekijken. Waaronder de kerk bij Piazza del Popolo. Ook bezochten we de altijd drukke Trevi Fontein en het prachtige Pantheon. Onderweg komen we nog een kerk tegen, helaas weet ik de naam ervan niet meer. Daar stond een spiegel schuin naar het plafond gericht, als je er in keek dan kon je het beschilderde plafond heel goed bekijken. Helaas heb ik de foto daarvan gemaakt met mijn telefoon, en die was helaas gejat.
GLAMOURMOES in Rome 2 GLAMOURMOES in Rome 2 GLAMOURMOES in Rome 2 Piazza del Popolo Piazza del Popolo Trevi Fontein Trevi Fontein Pantheon Pantheon Pantheon GLAMOURMOES in Rome 2 GLAMOURMOES in Rome 2 GLAMOURMOES in Rome 2 GLAMOURMOES in Rome 2 GLAMOURMOES in Rome 2 GLAMOURMOES in Rome 2

We sluiten de avond af in de buurt van Vaticaanstad bij Restaurant Il Pozzetto met een pizza en tiramisu. Dit was GLAMOURMOES in Rome 2. Deze dag was vol pracht en praal, iets meer wolken en een paar spetjes regen.

Wat vind jij van de foto’s?