Fooddiary on Friday #3

13 februari 2015 | Geplaatst in Fooddiary, Lifestyle

Vandaag is het tijd voor het derde ‘Fooddiary on Friday’ artikel. Ik heb weer een week lang opgeschreven en bijgehouden wat ik heb gegeten. Ook heb ik zoveel mogelijk foto’s gemaakt ter beeldvorming. Ik heb wat moeilijke momentjes gehad deze week, waardoor ik soms wat slechtere keuzes maakte en ook chocolade gegeten hebben. Ik noem dat maar comfortfood, dat had ik echt nodig. Benieuwd wat ik de afgelopen week heb gegeten?
Fooddiary on Friday #3

Follow on Bloglovin

Fooddiary on Friday #3

Het blijft toch wel lastig om je te focussen op gezond eten als je vaak in de verleiding komt om te kiezen voor suikers! Vooral nu we op het werk veel comfortfood hebben van verjaardagen, mensen die weg moeten en dergelijke. Toch lukt het me op het werk beter dan thuis om gezond te eten. Deze week heb ik vooral zaterdag en zondag niet zo heel goed gegeten (lees te weinig). Op maandagavond had ik ontzettend behoefte aan chocolade, na een vermoeiende werkdag en op donderdag kreeg ik de mededeling die ik van de ene kant verwachtte, maar niet zo snel al. Dus toen ik thuis kwam heb ik samen met mijn moeder een zak Maltesers op gegeten. Desalniettemin heb ik toch mijn workouts gedaan en lekker gesport, dus af en toe mag je best wat comfortfood eten. Dit is mijn Fooddiary on Friday #3.

Vrijdag 6 februari

Ontbijt: Havermout met melk, appel, kaneel en rozijnen
Snack: 2 mini krentebollen
Lunch:
Snack: 1 bananensoes
Diner: Kapsalon (zelfgemaakt) met gebakken aardappels, gehakt met shoarmakruiden, courgette, paprika en knoflooksaus. IJsbergsla, komkommer en tomaat
Snack: Griekse yoghurt met Balans cruesli van Quaker en honing. Lindt Crème Brûlée chocolade
fooddiaryGLAMOURMOES' WEEKLY

Zaterdag 7 februari

Ontbijt: Griekse yoghurt met Balans cruesli van Quaker en honing. Wit bolletje met chocoladepasta
Snack:
Lunch: Broodje met kip, kerriesaus, tomaat, kaas en rucola (Backwerk Duitsland)
Snack:
Diner: Jachtschotel gemaakt door oma.
Snack: Witte Toblerone
fooddiary

Zondag 8 februari

Ontbijt: Havermout met melk, appel, kaneel en rozijnen. Zelfgemaakte sinaasappel-banaan smoothie
Snack: 2 plakken ontbijtkoek met boter
Lunch:
Snack: Witte Toblerone
Diner: Zelfgemaakte tomatensoep met ei en soepstengels. Ehrmann toetje aardbei
Snack: Bitterkoekjes Amaretto cake met slagroom
fooddiary

Maandag 9 februari

Ontbijt: Griekse yoghurt met banaan, granen, cacaonibs, lijnzaad en honing
Snack: 2 plakken ontbijtkoek, 3 rijstewafels
Lunch: Rozijnenbroodje, volkoren pistolet met ham, kaas en tomaat. 2 mandarijnen.
Snack:
Diner: Kapsalon (zelfde als vrijdag)
Snack: Naturel crackers (AH merk), Celebrations (Mars, Milky Way en Twix)
fooddiary

Dinsdag 10 februari

Ontbijt: Low fat yoghurt met Balans Cruesli van Quaker en honing
Snack: 2 plakken ontbijtkoek met boter
Lunch: 1 volkoren pistolet met rookvlees, 1 volkoren pistolet met appelstroop
Snack: 2 mandarijnen, 3 rijstewafels met 30+ kaas en komkommer
Diner: 4 kleine maiswrap pizza’s met paprika, courgette, tomaat, ketchup, gerookte kip, mozzarella en ananas.
Snack: 1 appel met kaneel
fooddiary

Woensdag 11 februari

Ontbijt: Low fat yoghurt met Balans Cruesli van Quaker en banaan
Snack: 2 mandarijnen, 3 rijstewafels met chocolade
Lunch: 1 volkoren boterham met zuivelspread, ham en komkommer. 1 boterham met 30+ kaas en komkommer
Snack: 1 pakje crackers
Diner: Gebakken aardappels, verse witlofsalade en kipburger
Snack: Kwarkyoghurt perzik maracuja
fooddiary

Donderdag 12 februari

Ontbijt: Low fat yoghurt met cruesli
Snack: 2 plakken ontbijtkoek, 2 mandarijnen
Lunch: 3 witte vezelboterhammen, 1 met appelstroop, 2 met 30+ kaas en tomaat
Snack: Maltesers (comfortfood)
Diner: Macaroni
Snack: Onbekend op moment van typen van dit artikel
fooddiary

Heb jij nog tips voor lekkere ontbijtjes die lang een verzadigd gevoel geven? Linkjes met recepten mag je altijd mailen of in een reactie plaatsen.

 

Vorige post Volgende post

10 reacties

  • Reageer Madeleine 13 februari 2015

    Hm lekker allemaal! Ik eet als ontbijt soms gewoon 3 brOudjes als ik het nodig heb. 🙂 broodjes roosteren, appeltje erbij en wat yoghurt.

  • Reageer Maaike 13 februari 2015

    Wat lekker veel food foto’s heb je er tussen zitten!

  • Reageer Kim 13 februari 2015

    Ik zat al te kijken, wat is dat nou. Maar het is een soes! Ah haha.
    Leuk dat je dit met ons deelt. Geeft mij weer wat inspiratie!

  • Reageer sammie 13 februari 2015

    Ik krijg honger van deze post! 🙂 Ziet er allemaal lekker uit 🙂

  • Reageer Danielle 13 februari 2015

    wat ik een lekker en goed vullend ontbijt vind:

    2 spelt boterhammen met een lepen kcal vrije mayo van B&F, kalkoen bacon (te vinden bij de halal afdeling van de appie) 2 gebakken eieren met PAM spray (dus gebakken zonder extra vet) en tomaat.. ook lekker om koud mee te nemen als lunch!

    • Reageer GLAMOURMOES 13 februari 2015

      Thanks voor de tip! Ga het onthouden!

  • Reageer Sanae 13 februari 2015

    Jij eet zo heerlijk gezond. Ik ga jouw versie van havermout maar eens proberen, want gewoon simpel havermout krijg ik echt niet door mijn strot. Ik ben tegenwoordig van de yoghurt en muesli, wel met fruit uiteraard. Yummy!

  • Reageer Manon 13 februari 2015

    Oeh yummy allemaal!

  • Reageer Judith 13 februari 2015

    Wat een heerlijke producten en leuke post 🙂

  • Reageer Saraya 13 februari 2015

    Hmmm ziet er allemaal zo lekker uit!
    X

  • Laat een reactie achter

    WordPress spam blocked by CleanTalk.
    Lees vorig bericht:
    Happiness is not a destination #2

    it's a way of life. Hoewel ik eind vorige week niet zo'n leuke mededeling heb gehad op het werk, zijn...

    Sluiten